Telefoon:
085 - 04 04 300
Postadres:
Postbus 404
3140 AK Maassluis
postkamer@
stichtingbudgethulp.nl
Vestiging Maassluis:
Industrieweg 106
3144 CH
Vestiging Delft:
Kalfjeslaan 2
2623 AA
Stichting Budgethulp is een financieel zorgverlener die ondersteuning en begeleiding biedt aan sociaal kwetsbare mensen bij voorkeur uit de regio Nieuwe Waterweg-Noord, Delft en Westland.
Wij hebben zowel op onze locatie in Delft als op onze locatie in Maassluis een stageplaats voor een Stagiair(e) Budgetbegeleider voor minimaal 5 maanden voor 32 tot 36 uur per week.
Wat ga je doen?
Onder verantwoordelijkheid van een Budgetbegeleider of Bewindvoerder krijg je een aantal cliënten toegewezen. Je begeleidt en motiveert de cliënten om te komen tot een gezonde financiële situatie en financiële zelfredzaamheid. Dit gebeurt op basis van budget- en trajectplannen die jij opstelt en uitvoert. Je ondersteunt je cliënt bij het aanvragen van inkomensondersteunende voorzieningen, zoals uitkeringen en vrijstellingen. Daarnaast onderhoud je contacten met onder andere hulpverleningsinstellingen, deurwaarders en woningcorporaties. Vanzelfsprekend voer je een ordelijke administratie en een goed financieel beheer.
Wie zoeken wij?
Je volgt een HBO opleiding SJD (3e of 4e jaar). Je bent integer, hebt een dienstverlenende instelling en beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je vindt het leuk om binnen de financiële hulpverlening ervaring op te doen en je hebt affiniteit met onze kwetsbare doelgroep.
Informatie en reacties
Je ontvangt bij ons een maandelijkse stagevergoeding van € 350,00 bij een 36-urige werkweek. Daarnaast bouw je vakantiedagen op conform het CAO GGZ.
Wil je meer weten over deze stageplaats, dan kun je contact opnemen met onze coördinator mevrouw Esther Hendrik, te bereiken via telefoon 085-04 04 301.
Heb je interesse in deze stageplaats, mail dan je sollicitatiebrief en CV naar pz@stichtingbudgethulp.nl t.a.v. mevrouw Hetty Olthof
(telefoon 085-27 34 089).
Vacature Administratief ondersteuner / Assistent - Budgetbegeleider
Wat ga je onder meer doen?
- het verzorgen van het aanmeldspreekuur-registratie
- het verzorgen van correspondentie en adequaat dossierbeheer
- het verzorgen van aanvragen inkomensondersteunende voorzieningen
- Voert in opdracht betaalopdrachten in en/of controleert periodieke betaalopdrachten
- Ondersteunt bij het maken van schuldeninventarisaties
Wie zoeken wij?
Een flexibele en betrouwbare administratief ondersteuner van onze druk bezette budgetbegeleiders, bewindvoerders en curatoren. Je hebt affiniteit met onze doelgroep en beschikt over goede communicatieve en administratieve vaardigheden.
In principe kom je te werken op onze locatie in Delft, maar je vindt het geen punt om eventueel ook op onze locatie in Maassluis te werken.
Wij vragen van onze kandidaat:
- Een diploma MBO 4 SMD of HBO SJD of MWD
- Kennis en ervaring op het gebied van inkomensbeheer, beschermingsbewind en schuldhulpverlening
- Een verklaring omtrent het gedrag (kosten worden vergoed)
- Integriteit, zelfstandigheid, stressbestendigheid en flexibiliteit
- Affiniteit met de doelgroep van Stichting Budgethulp
- Goede communicatieve vaardigheden en een dienstverlenende instelling
- Vaardigheid met automatiseringsprogramma’s
- De beschikking over eigen vervoer is een pré.
Wij bieden:
- Een uitdagende baan in collegiale sfeer met doorgroeimogelijkheden
- Periodieke bijscholing
- Inschaling op basis van ervaring en opleiding conform (CAO GGZ schaal 30)
Informatie en reacties:
Wil je meer weten over deze vacature, dan kun je contact opnemen met mevrouw E. Hendrik, te bereiken via telefoon 085-04 04 301.
Heb je belangstelling voor deze vacature, mail dan je sollicitatiebrief en CV naar:
Stichting Budgethulp
t.a.v. mevr. H. Olthof
E-mail: pz@stichtingbudgethulp.nl
Vacature bewindvoerder
Wat ga je doen?
- Je beheert en bewaakt de dossiers van de cliënten in je portefeuille en je verricht alle voorkomende juridische, fiscale en administratieve werkzaamheden
- Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse uitvoering van het bewind of budgetbeheer, inclusief het voeren van intake- en voortgangsgesprekken
- Indien er sprake is van schuldenproblematiek zorg je voor het toewerken en leiden van cliënten naar schuldhulpverlening
- Je hebt kennis van de sociale kaart, zodat je cliënten kan doorverwijzen naar ketenpartners
- Je verzorgt de verslaglegging aan de Rechtbank en cliënt
- Je begeleid cliënten op het gebied van financiën en zelfredzaamheid
Wie zoeken wij?
Een ervaren en betrouwbare bewindvoerder die zich hard maakt voor de financiële ontzorging van onze cliënten. Je hebt affiniteit met onze doelgroep en beschikt over empathisch vermogen en goede communicatieve vaardigheden. In principe kom je te werken op onze locatie in Delft, maar je vindt het geen punt om eventueel op onze locatie in Maassluis te werken.
Wat vragen wij van onze kandidaat:
- Je beschikt over een passende afgeronde HBO opleiding die voldoet aan de eisen van het landelijk kwaliteitsbureau CBM (bij voorkeur SJD), doch minimaal over een passende afgeronde MBO-4 opleiding met minimaal 2 jaar relevante werkervaring
- Je hebt kennis en ervaring op het gebied van inkomensbeheer, beschermingsbewind en schuldhulpverlening
- Een verklaring omtrent het gedrag (kosten worden vergoed)
- Integriteit, zelfstandigheid, stressbestendigheid en flexibiliteit
- Affiniteit met de doelgroep van Stichting Budgethulp
- Goede communicatieve vaardigheden en een dienstverlenende instelling
- Vaardigheid met automatiseringsprogramma’s
- De beschikking over eigen vervoer is een pré
Wat bieden wij:
- Een afwisselende baan in een collegiale werksfeer, waarbij wij het van belang vinden om in jou te investeren teneinde te kunnen groeien binnen onze organisatie
- Een jaarcontract, dat bij gebleken geschiktheid na een jaar wordt omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd
- Inschaling salaris op basis van ervaring en opleiding conform CAO GGZ (FWG 45) (inclusief 13e maand en 8% vakantiegeld)
- Periodieke scholing en training tijdens het werk
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden in de vorm van reiskostenvergoeding, pensioenregeling, een jaarlijks personeelsuitje en diverse attenties door het jaar heen
Solliciteren:
Ben jij degene die wij zoeken en heb je interesse in deze functie? Stuur je reactie voorzien van motivatie en CV naar:
Stichting Budgethulp
t.a.v. mevr. H. Olthof
E-mail: pz@stichtingbudgethulp.nl
Wil je meer weten over deze vacature, dan kun je contact opnemen met mevr. E. Hendrik, teamcoördinator. Zij is te bereiken via telefoonnummer 085-0404320.
ij zijn op zoek naar vrijwilligers die over goede financiële en administratieve en sociale vaardigheden beschikken en van een uitdaging houden.
Een budgethulpmaatje zorgt voor een warme ontvangst en biedt assistentie aan cliënten van Stichting Budgethulp. Je beantwoordt of vertaalt vragen op financieel gebied. Ook kan het voorkomen dat een Budgethulpmaatje mee gaat naar een instantie ter ondersteuning.
Spreekt dit je aan? Download dan de vacaturetekst (PDF)
Stichting Budgethulp is een erkend leerbedrijf voor MBO 4 Medewerker Sociale Zekerheid.
Voor meer informatie over de erkenning verwijzen naar http://www.ecabo.nl