Vacatures en stages

Stichting Budgethulp is een financieel zorgverlener die ondersteuning en begeleiding biedt aan sociaal kwetsbare mensen in de regio Nieuwe Waterweg-Noord, Delft en Westland.

Geen actuele vacature maar een open sollicitatie mag altijd mits....

Bent u geïnteresseerd in een baan als Budgetbegeleider bij onze stichting en wilt u dat wij uw sollicitatie zes maanden in portefeuille houden, voor het geval er een functie vrij komt? Lees dan onderstaande functiebeschrijving. Voldoet uw profiel volledig aan alle genoemde eisen. Schrijft u dan naar;

t.a.v. afd. personeelszaken, mevrouw A. de Gier
E-mail: pz@stichtingbudgethulp.nl

Budgetbegeleider (m/v)

Wat ga je doen?
In deze veelzijdige functie begeleid en motiveer jij cliënten om  te komen tot een gezonde financiële situatie en financiële zelfredzaamheid van de cliënt. Dit gebeurt op basis van budget- en trajectplannen, die jij opstelt en uitvoert.

Wie zoeken wij?
Je hebt minimaal een relevante afgeronde HBO (bachelor) opleiding van 4 jaar (SJD/SD/SMD/MWD) aangevuld met kennis en ervaring op het gebied van beschermingsbewind en schuldhulpverlening (certificaat NEN 8048).

(Deze opleidingseis  is opgelegd door de rijksoverheid en het BPBI, sollicitaties die niet voldoen aan deze eis, kunnen wij daarom helaas niet in behandeling nemen.)

Wij zoeken een integer iemand met een dienstverlenende instelling, met goede communicatieve vaardigheden.

Je bent bekend met de relevante wetten, regels, voorzieningen en instanties. Daarnaast heb je affiniteit met onze kwetsbare doelgroep.

Verdere functie-eisen:
Je bent vaardig met automatiseringsprogramma’s, je kunt zelfstandig werken en je bent stressbestendig. Verder ben je bereid op de verschillende locaties (Maassluis, Delft en Vlaardingen) te werken.

Salaris:
Afhankelijk van je opleiding/ervaring, conformCAO GGZ, schaal 40:
min. € 1.878,-, max. € 2.746,- bij een 36-urige werkweek.

Acquisitie naar aanleiding van onze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Stageplaatsen

Wij hebben op onze locaties Delf en  Maassluis per september ruimte voor een Stagiaire Budgetbegeleider

Voor 36 uur per week

Wat ga je doen?

Onder verantwoordelijkheid van een Budgetbegeleider krijg je een aantal cliënten toegewezen. Je begeleidt en motiveert de cliënten om te komen tot een gezonde financiële situatie en financiële zelfredzaamheid van de cliënt. Dit gebeurt op basis van budget- en trajectplannen, die jij opstelt en uitvoert.  Je ondersteunt je cliënt bij het aanvragen van inkomensondersteunende voorzieningen, zoals uitkeringen en vrijstellingen. Daarnaast onderhoud je contacten met onder andere hulpverleningsinstellingen, deurwaarders en woningcorporaties. Vanzelfsprekend voer je een ordelijke administratie en een goed financieel beheer.

Wie zoeken wij?

Je volgt een HBO opleiding SJD (3e of 4e jaar). Je bent integer, hebt een dienstverlenende instelling en goede communicatieve vaardigheden. Je vindt het leuk om binnen de financiële hulpverlening ervaring op te doen en je hebt affiniteit met onze kwetsbare doelgroep.

Informatie en reacties

Wil je meer weten over deze stageplaats, dan kun je contact opnemen met mevrouw K. Smit, teamleider. Zij is te bereiken via telefoon 085-04 04 300.

Heb je interesse in deze stageplaats, dan kun je je sollicitatiebrief en CV mailen naar;

t.a.v. mevrouw K. Smit

E-mail: pz@stichtingbudgethulp.nl

Vermeld duidelijk in de onderwerpregel om welke stageplaats gaat.

Daarnaast hebben wij regelmatig ruimte voor een

Administratief Stagiair(e)
Voor 36 uur per week

Wat ga je doen?
Als stagiair werk je nauw samen met de administratief medewerkers van de afdeling. Je ondersteunt hen met o.a. het afhandelen van (aanvraag) formulieren, nota's, kwijtscheldingen, declaraties, receptiewerkzaamheden, scannen dossiers.

Wie zoeken wij?
Je volgt een MBO opleiding niveau 2 of 3 op administratief gebied en je zoekt een stageplek voor tien weken. Je vindt het leuk om binnen de zorg ervaring op te doen.

Informatie en reacties

t.a.v. mevrouw A. de Gier
E-mail: pz@stichtingbudgethulp.nl

Wij zoeken vrijwilligers ..

ij zijn   op zoek naar vrijwilligers die over goede financiële en administratieve en sociale vaardigheden beschikken en van een uitdaging houden.

Een budgethulpmaatje zorgt voor een warme ontvangst en biedt assistentie aan cliënten van Stichting Budgethulp. Je beantwoordt of vertaalt vragen op financieel gebied. Ook kan het voorkomen dat een Budgethulpmaatje mee gaat naar een instantie ter ondersteuning.
Spreekt dit je aan? Download dan de vacaturetekst (PDF)

ecabologo vierkant

Erkend leerbedrijf

Stichting Budgethulp is een erkend leerbedrijf voor MBO 4 Medewerker Sociale Zekerheid.

Voor meer informatie over de erkenning verwijzen naar http://www.ecabo.nl